Дослідження, проведене на замовлення компанії Zyxel, показало, що для більш, як половини (55%) європейських готелів Wi-Fi є одним з трьох найбільш затребуваних гостями сервісів, але 38% готелів не можуть забезпечити високу якість доступу до бездротової мережі через велику кількість підключених до неї пристроїв.
В опитуванні брали участь 405 ІТ менеджерів, що відповідають за готелі, з дев’яти країн західної Європи. Повні результати наведені в звіті Zyxel’s Connected Hospitality Report: Europe (англ.).
Wi-Fi був названий одним з трьох найбільш затребуваних сервісів в готелях, а поганий Wi-Fi є другою після зовнішнього шуму причиною скарг гостей готелю. З цією проблемою стикається майже кожен п’ятий (18%) учасник опитування.
«Часті скарги повинні стати причиною занепокоєння для всієї готельної галузі», – вважають в Zyxel. – «Гість очікує, що Wi-Fi в готелі буде працювати стабільно, і, якщо це не так, з’являються серйозні незручності, особливо для підприємців».
37% менеджерів готелів заявили, що у них не було ніяких проблем з Wi-Fi, а 10% «не дуже задоволені», або «зовсім не задоволені» сервісом Wi-Fi, який їх готель пропонує гостям. Проте, більше половини (52%) вказали, що у них виникають проблеми, коли до бездротової мережі одночасно підключаються багато пристроїв, причому 12% опитаних постійно стикаються з цією проблемою.
Згідно з індексом GlobalWebIndex, середнє число підключених пристроїв індивідуальних користувачів досягла значення 3.64, а за даними Emarketer в минулому році проникнення смартфонів в Західній Європі перевищила 70%.
Таким чином, проблеми з сервісами Wi-Fi будуть посилюватися, особливо в зв’язку з переходом підприємств до використання хмарних технологій і зростанням популярності у споживачів сервісів потокового відтворення онлайнового відео.
На переконання Zyxel майже дві третини готельєрів стикалися з проблемами роботи мережі в їхніх готелях і більше половини відзначили, що продуктивність мережі падає при збільшенні числа підключених пристроїв. Однак, більшість опитаних досі не усвідомили важливість проблеми.
«Не варто очікувати, що якщо в готелі поганий Wi-Fi, то гості для виходу в Інтернет використовуватимуть 3G / 4G. У багатьох місцях, особливо в сільській місцевості, все ще немає хорошого сервісу передачі даних через стільникову мережу.
Крім того, гості з інших країн часто не можуть використовувати стільниковий зв’язок через високі тарифи на роумінг передачі даних, тому для них Wi-Fi є єдиним прийнятним за ціною варіантом підключення до Інтернет. На жаль, багато готелів не тільки не можуть запропонувати гідну якість Wi-Fi своїм гостям, але навіть не намагаються вирішити цю проблему », – кажуть в Zyxel.
Однією з головних причин низької якості бездротових мереж в готелях є помилки при її розгортанні. Майже половина (49%) опитаних заявили, що вони не проводили обстеження території готелю перед розгортанням бездротової мережі, або нічого не знають про таке обстеження.
Крім того, в 15% готелів розгортання бездротової мережі виконував співробітник, що не володіє необхідною кваліфікацією.
«Для ефективного розгортання мережі Wi-Fi необхідно враховувати специфіку конкретного готелю, наприклад, відстань від точок доступу, товщину стін і т.п.
Цю задачу неможливо вирішити без залучення фахівця з бездротових технологій. Розгортати мережу Wi-Fi без попереднього обстеження території готелю безглуздо, як і влаштовувати великий прийом в ресторані, не з’ясувавши попередньо його місткість. У багатьох готелях мережа Wi-Fi погано працює через те, що при її розгортанні не враховувалися особливості конструкції будівлі і потреби гостей готелю », – роблять висновок в Zyxel.